KIME Akva og Hyr rekrutterte 22 personer på rekordtid!
Da KIME Akva fikk behov for å rekruttere hele 22 nye medarbeidere til sine torskeoppdrett-anlegg på Senja, Finnsnes, Ibestad, Alta og Tomma, fikk Hyr oppdraget med å løse utfordringen.
For å lykkes måtte Hyr tenke annerledes. Det ble utviklet en kampanje med tydelige stillingsannonser, målrettede budskap og en egen landingsside som presenterte både selskapet og stillingene.
«Det var både lærerikt og morsomt å utvikle annonser og landingsside sammen med Hyr. De utfordret oss til å tenke nytt og profilere oss på en tydeligere og mer engasjerende måte», sier kvalitetsleder i KIME Akva, Einar Svendsby.

Klikk på bildet for å se den unike landingssiden.
Kampanjen skapte raskt stort engasjement:
- Over 300 000 annonsevisninger
- 5891 relevante besøk på landingssiden
- 255 søkere, hvorav mange svært relevante
«Analysene fra selve kampanjen var helt unike. Over 300 000 visninger, og til sammen 5891 relevante besøk inn på landingssiden. Vi finner ingen kampanje fra Hyr eller andre med et så høyt antall relevante besøk inn på stillingsannonsen», forklarer Eirik Isaksen, Sr. Project Manager MarTech Frantz AS
Ikke bare var det mye trafikk – kandidatene brukte også god tid på å lese og vurdere stillingene, noe som viser at budskapet traff målgruppen.
Resultatet: Alle de 22 stillingene ble besatt.

For havbruksaktører som trenger flere folk handler det om å kombinere godt forarbeid, målrettet innhold, og riktig synlighet. Da når man ut til de rette kandidatene, akkurat når behovet er størst.